We zijn vertrokken - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jan en Karin Stroomer - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jan en Karin Stroomer - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken

Blijf op de hoogte en volg Jan en Karin

22 Mei 2016 | Nederland, Haarlem

"Dat doen we dus nooit meer" zeiden we 4 jaar geleden toen we aankwamen in Santiago de Compostella in Spanje! Maar ja, op een gegeven moment gaat het toch weer kriebelen.
De aanloop was op zijn minst heftig te noemen. Niet zo zeer de voorbereidingen voor onze nieuwe fietstocht was heftig, want nagenoeg alle benodigdheden hadden we natuurlijk al 4 jaar geleden aangeschaft, maar voor de tweede keer opa en oma worden, gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten. Zeker niet van zo'n mooie Nina, waar we natuurlijk berentrots op zijn! Ze werd met een Keizersnee geboren op 4 mei, dus we konden voor vertrek nog 2 weken van haar genieten.

Op 20 mei leek de rust in Stompetoren weergekeerd en konden we met een gerust hart vertrekken. In de straat werden we uitgezwaaid door Jelle en Fred, en in "De zoete inval" door Christy, Manon en Rob en (last but not least) Fenna. Heel gezellig natuurlijk.
Het grote "ontmoeten" en "ont-moeten" kon beginnen. Heerlijk! 10 weken voor de boeg waarin niets hoeft, en hopelijk vol met leuke ontmoetingen met andere mensen.

Tijdens onze eerste lunch-stop, op een bankje langs het Amsterdam-Rijn kanaal jogde daar zomaar in het wild Ibrahim Afalay voorbij! Wie kent hem niet! Ik dacht even dat ik hem zag twijfelen of hij een handtekening aan ons wilde gaan vragen, maar hij durfde niet denk ik....

Van het thuisfront kwamen al snel berichten dat het toch niet zo fantastisch ging met Yvonne. Een nieuwe operatie bleek nodig om een onderhuidse ontsteking te kunnen verhelpen. Wat zijn we blij met "Wat's app" zodat we continu op de hoogte gehouden konden worden. Gelukkig gaat alles inmiddels weer wat beter met Yvonne.

De eerste dag zijn we in Hilversum beland waar we op de camping 2 Zwitserse jongens ontmoeten die een fietstocht aan het maken waren met als bestemming, Amsterdam, Noorwegen (Noordkaap), China ..... We durfde bijna niet te zeggen dat wij "maar" naar Rome onderweg waren, maar ja.... alles is relatief natuurlijk. :)
In de avond zijn we nog een bakkie wezen doen bij de moeder van Jesper die in Hilversum woont en dat gaf een goed gevoel om onze zorgen met elkaar te delen. Bedankt Kitty en Daan, het was heel waardevol.

De tweede dag hebben we in buurt van Veenendaal overnacht op een heel fatsoenlijke camping waar alleen geen afwasmogelijkheid voor de klein kampeerders aanwezig was! Dat is handig joh! Je verzint het toch niet! Afwassen in je grootste pan die natuurlijk in ons geval niet zo groot is!

Vandaag begon (om maar positief te beginnen) droog! Mooi fietsen langs de Waal, en nadat we de Waalbrug hadden getrotseerd, ons eerste stempeltje gescoord in de St. Stevenskerk in Nijmegen. Daarna werd het wat vochtiger. Het kwam met bakken uit de lucht.... Uiteindelijk zijn we in een bed & breakfast in Groesbeek beland, want het schijnt vannacht niet meer droog te worden. Morgen zien we wel verder. We gaan ervan genieten.

Groetjes
KaJa

• 22 Mei 2016 - 22:24

Tineke:

Lieve Karin en Jan, héél veel succes én plezier op deze bijzondere reis.! Ik vond het superknap van jullie ( nu al :) ) en wens jullie heel veel sterkte ! Ik ga jullie volgen! Liefs, Tineke

• 22 Mei 2016 - 22:39

Ton En Lida:

Lekker op weg, wij wensen jullie een onvergetelijke reis !

• 22 Mei 2016 - 22:40

Yvonne:

Jaaaa jullie zijn eindelijk heerlijk onderweg! Heerlijk tijd voor jullie zelf, alleen maar doen wat goed voelt en keihard genieten ♡♡ Maak jullie alsjeblieft geen zorgen om ons, wij komen er wel :-) We houden heel veel contact en ik kijk uit naar alle komende mooie verhalen.

Heeeel veel liefs, Yvonne

• 22 Mei 2016 - 22:45

Lisette:

Jullie zijn alweer lekker bezig! Ik hoop dat het snel lekker weer mag worden voor jullie! We blijven jullie volgen! Dikke kus Lisette

• 23 Mei 2016 - 08:02

Monique G:

Beste Karin en Jan, eindelijk op weg en hoe! maar na deze hobbels kan het alleen maar beter worden, jullie zoeken toch de zon op !!!!! heel veel plezier met veel zonnenschijn

• 23 Mei 2016 - 10:30

Peter En Joke:

Jullie zijn al een flink eind op weg zo te zien. Na de schrik en de tegenslag op het thuisfront hopen we dat jullie toch met volle teugen kunnen gaan genieten. De kop is er af en het mooie weer komt er aan. Wij wensen jullie veel plezier!!!

• 23 Mei 2016 - 11:31

Han En Liesbeth:

Beste Jan en Karin. Net op weg en jullie beleven al van alles. Nu nog wat vochtig maar achter de bergen schijnt de zon. Laat de boel de boel. Rustig fietsen en vooral goed uitkijken. Gelukkig kan er tegenwoordig steeds goed contact met het thuisfront blijven. Wij wensen jullie heel veel genoegen en mooie tochten.
    Han en Liesbeth.

• 23 Mei 2016 - 11:36

Astrid:

Hoi Karin en Jan

Het is nu alweer leuk om jullie verhalen te lezen! Heel veel plezier met jullie fietstocht en dat de zon maar veel mag schijnen!!
    Goeie reis x

Groetjes Astrid

• 23 Mei 2016 - 15:04

Robert:

Hoi Jan en Karin.
    Ook deze keer niet kunnen "uitzwaaien"..... hoop dat jullie met de waterfiets zijn vertrokken end eze heel snel kunnen inruilen voor een normale fiets.
    Wat een natte start....
    Succes met de reis en geniet van alles wat jullie tegenkomen.
    Groet, Robert.

• 23 Mei 2016 - 23:08

Jelle:

Hoi Jan & Karin,

Zo, het eerste lastige deel zit er op. Dat is het afscheid nemen van de familie. Nu gewoon doortrappen en vooral genieten van alle indrukken. Ik kijk elke dag wel even of het huis er nog staat.

Jelle

• 24 Mei 2016 - 08:37

Marja En Henk:

Hoi Jan en Karin,
    Gelukkig gaat alles weer beter met Yvonne. We wensen jullie veel plezier op jullie ontmoetingstocht. En Afalay is dat niet die wielrenner..... Vreemd dat die loopt te joggen!? Best een verlegen jongen eigenlijk.

Geniet ervan!

Marja en Henk

• 26 Mei 2016 - 11:40

Liny:

Hallo Karin en Jan,
    Nu al in Duitsland. Hopelijk schijnt het zonnetje jullie in alle opzichten nu tegemoet. Blijf vooral doortrappen. Rome wacht op jullie. Het warme weer zal jullie vergezellen vast en zeker. Geniet van alles om jullie heen. En heel veel succes.
    Liny

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Op de fiets naar Rome.

Het is 4 jaar later, en we krijgen er weer zin in.

Over 100 dagen is het weer zover.

Dit keer gaat de reis naar Rome. Ook van deze reis is weer een mooie beschreven route over rustige mooie wegen door Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië.
Ons oorspronkelijke plan was om op 14 mei te vertrekken.
Maar aangezien wij begin mei voor de 2e x opa en oma worden hebben we de datum, in ieder geval wat betreft vakantieverlof, wat weten te verplaatsen.
Ongeveer 8 mei verwachten Yvonne en Jesper hun eerste kindje, we weten al dat het een meisje gaat worden. (dat schijnt niet anders te kunnen in onze familie op 1 uitzondering Koen na dan ;-) )
Dat is natuurlijk een hele belevenis en dan willen wij zeker niet in het buitenland zitten.

Omdat je toch ergens een datum moet prikken is het plan nu 21 mei te vertrekken. Maar alle wijzigingen zijn dus nog mogelijk.

En 21 mei is vandaag dus over 100 dagen.

De voorbereidingen zijn minder intens als de vorige keer omdat we alle spullen al hebben. Het is dus nu kilometers maken voor we gaan vertrekken. Maar dan moet het toch wel ook een beetje lekker weer zijn hoor.

We hebben weer 10 weken vrij gekregen op het werk, wat natuurlijk hartstikke fijn is. Zo zullen we geen tijdsdruk hebben als we onderweg ziek worden of technische problemen krijgen. maar daar gaan we voorlopig niet van uit.

Nou tot zover ons eerste verslagje, en hopelijk volgen er nog vele mooie verhalen.

Liefs Karin en Jan KAJA dus. ;-)