Nu in Duitsland - Reisverslag uit Meckenheim, Duitsland van Jan en Karin Stroomer - WaarBenJij.nu Nu in Duitsland - Reisverslag uit Meckenheim, Duitsland van Jan en Karin Stroomer - WaarBenJij.nu

Nu in Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Jan en Karin

26 Mei 2016 | Duitsland, Meckenheim

23 mei: Regen, regen en nog eens regen. We hoeven gelukkig niet bang te zijn voor ondergelopen staten, want het meeste water zit in onze schoenen! We passeren het dorp "Wel" dat nog in 2010 is uitgeroepen tot het meest grappige dorp van Limburg. Je verzint het niet, maar ze zijn er nog steeds trots op! Het staat met grote borden in de straten. Wat er daarna is misgegaan weet ik niet, maar nu was er geen restaurant meer open. We krijgen met een mooie zachte "g" de tip van een passerende bewoner om naar de lokale bakker te gaan, want die heeft de beste vlaai van de regio. Het zou aan onze verzopen conditie gelegen kunnen hebben maar de (rijste)vlaai was er inderdaad om nooit meer te vergeten.
Om 4 uur s' middags zijn we druipend bij het vakantiehuisje van Peter en Ida in Arcen aangekomen. Direct ging de kachel aan en al snel waren alle ramen zwaar beslagen. Het was heel gezellig en om 12 uur konden we zelfs een lied aanheffen omdat Ida toen jarig was.

De volgende dag was het een stuk droger en was het plan om de Duitse grens te gaan passeren. We kwamen er echter achter dat er de eerste 20 km in Duitsland geen campings zouden zijn. Dus neergestreken bij een mini camping op een boerderij vlak voor de grens. De camping was van alle gemakken voorzien. 50 cm hoog gras, een toilet, een douche en een keuken waar we konden koken en zitten. Bovendien liep er een hond rond die aan al mijn voorwaarden voldeed om leuk gevonden te worden. Hij blafte niet, kwam er gezellig bijzitten en drong voorzichtig aan om aangehaald te worden. Als je daar weer mee stopte was hij weer snel vertrokken.

25 mei s' morgens om 9.30u Duitsland ingereden.

Duitsland: Het land van braadworst, die manshaft, en natuurlijk (voor degene die het nog kennen): "Wo ist dem bahnhof? Do ist dem bahnhof" (van Koot en Bie) en zoals bekend hebben Duitsers iets met fietsen, dus in dat land moeten wij ons wel op onze plaats gaan voelen.
Onze route gaat vooral langs de Roer die later Ruhr wordt. Hij loopt dwars door het drukke Ruhrgebied maar daar merken we niets van omdat wij door natuurgebieden en parken rijden. Ook zien we dus niets van 2 enorme bruinkoolmijnen die hier nog volop in gebruik zijn en enorme gaten in de natuur achterlaten.
Het landschap heeft het meeste weg van Limburg en soms worden we dan ook verrast door stevige hellingen van zo'n 10%.
Nu is het 26 mei en zitten we in Meckenheim in een hotelletje want in deze omgeving is weer geen camping te vinden. Een heerlijk bad en een warm bed dus. Dit in tegenstelling tot de vorige 2 nachten want toen sliep ik met een muts op mijn hoofd voor de kou!

Morgen weer verder.... We kijken er nu al naar uit!

Groetjes
KaJa

• 26 Mei 2016 - 22:18

Yvonne:

Oooohhh wat zal dat bad lekker zijn na een paar van die koude nachten en dagen! Dat het weer vanaf nu maar lekker op mag knappen. Dat fietst en kampeert toch lekkerder :-) Heel veel plezier met jullie stuk door Duitsland. Bikkels zijn jullie!! #trots

Yvonne

• 26 Mei 2016 - 22:24

Manon, Rob En Fenna:

Ow wat een ellende al dat water! Petje af dat jullie ondanks de regen en de koude nachten er nog zo veel zin in hebben. Vandaag was het weer hier beter. We sturen het straks jullie kant op. Geniet vanavond van jullie hotelletje. Veel liefs, Manon, Rob en Fenna

• 26 Mei 2016 - 22:31

Lisette:

Wat zijn jullie toch goed bezig! We spreken elkaar regelmatig maar alsnog vind ik het super leuk om deze berichtjes te lezen! Super leuk geschreven! Geniet lekker van jullie hotelletje vannacht!

• 26 Mei 2016 - 23:44

Tineke:

Wat een bikkels zijn jullie. Ik was allang weer richting huis gegaan! Petje af! Veel succes de komende dagen! Zet hem op!

Verslag uit: Duitsland, Meckenheim

Op de fiets naar Rome.

Het is 4 jaar later, en we krijgen er weer zin in.

Over 100 dagen is het weer zover.

Dit keer gaat de reis naar Rome. Ook van deze reis is weer een mooie beschreven route over rustige mooie wegen door Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië.
Ons oorspronkelijke plan was om op 14 mei te vertrekken.
Maar aangezien wij begin mei voor de 2e x opa en oma worden hebben we de datum, in ieder geval wat betreft vakantieverlof, wat weten te verplaatsen.
Ongeveer 8 mei verwachten Yvonne en Jesper hun eerste kindje, we weten al dat het een meisje gaat worden. (dat schijnt niet anders te kunnen in onze familie op 1 uitzondering Koen na dan ;-) )
Dat is natuurlijk een hele belevenis en dan willen wij zeker niet in het buitenland zitten.

Omdat je toch ergens een datum moet prikken is het plan nu 21 mei te vertrekken. Maar alle wijzigingen zijn dus nog mogelijk.

En 21 mei is vandaag dus over 100 dagen.

De voorbereidingen zijn minder intens als de vorige keer omdat we alle spullen al hebben. Het is dus nu kilometers maken voor we gaan vertrekken. Maar dan moet het toch wel ook een beetje lekker weer zijn hoor.

We hebben weer 10 weken vrij gekregen op het werk, wat natuurlijk hartstikke fijn is. Zo zullen we geen tijdsdruk hebben als we onderweg ziek worden of technische problemen krijgen. maar daar gaan we voorlopig niet van uit.

Nou tot zover ons eerste verslagje, en hopelijk volgen er nog vele mooie verhalen.

Liefs Karin en Jan KAJA dus. ;-)