Assisi . . . En hoe het verder ging - Reisverslag uit Assisi, Italië van Jan en Karin Stroomer - WaarBenJij.nu Assisi . . . En hoe het verder ging - Reisverslag uit Assisi, Italië van Jan en Karin Stroomer - WaarBenJij.nu

Assisi . . . En hoe het verder ging

Blijf op de hoogte en volg Jan en Karin

03 Juli 2016 | Italië, Assisi

Kaja deed het een paar dagen niet, dus een beetje laat verzonden.

Donderdag 30 juni

Vandaag zijn we aangekomen in een camping bij Assisi. De fietstocht er naar toe was alsof we over een oversized wasbord reden. Heel veel klimmetjes en net zo veel afdalingen. Het landschap kan je vergelijken met zuid Limburg maar dan met aan de randen hogere bergen. Maar het was goed te doen, en dat kwam goed uit want het is weer behoorlijk warm.
De camping heeft uitzicht op de berg waar Assisi tegenaan geplakt lijkt te zijn.
Op deze camping is ook weer een heerlijk zwembad. Hier hebben ze verzonnen dat je een badmuts op moet. Laat die nou net niet in de basisuitrusting van de gemiddelde licht-gewicht-fietser zitten! Nu dus maar gekocht. We zien er uit als Gompie en Gumpie, maar je hebt geen keus als je het water in wil.... en dat willen we natuurlijk wel, met deze temperaturen! s'Avonds nog een wijntje gedronken met de 4 mede Romegangers die hier ook weer zijn.
Morgen gaan we het stadje Assisi bekijken. Het schijnt heel mooi te zijn, dus we verheugen ons er nu al op.

Vrijdag 1 juli
Vanmorgen zijn we om 9.30u met het eerste busje van de camping, bergop, naar Assisi gegaan. Het is na Rome de belangrijkste bedevaartplaats van Italië. Het is met name bekend omdat de heilige Fransiscus hier geleefd heeft. Boven de crypte van Fransiscus heeft men twee kerken gebouwd. Vooral de onderste is heel mooi. Hij is vrij laag en heeft heel veel mooie oude muurschilderingen. Omdat we er zo lekker vroeg waren was het overal nog rustig en nog niet zo warm. Omdat Assisi tegen een berghelling aangeplakt ligt lopen alle straten omhoog of omlaag. (het is maar net te welke kant je op wilt). Meestal klimmen dus, maar je hebt afleiding genoeg want Assisi is inderdaad een mooie stad. Omdat het om 12 uur echt weer warm werd hebben we snel weer het busje naar de camping genomen. Daarna heerlijk siësta gehouden en weer als Gompie en Gumpie het zwembad in. Genieten dus.
Morgenochtend gaan we dit nog eens doen om de rest van Assisi te bekijken, want deze dagindeling beviel ons prima. Ja ja, het leven van een Romeganger is zo slecht nog niet....

En toen.... 's Avonds heerlijk gegeten op het terras van de camping, en bij het weglopen van de tafel klapte Karin haar teenslipper dubbel en maakte ze een rare draai met haar andere been. Een pijnscheut in haar rechterkuit. Strompelend terug naar de tent.

Zaterdag 2 juli
Om vast te stellen wat er precies aan de hand is zijn we door een paar Nederlandse superburen naar het lokale ziekenhuis vervoert om daar in een kruising van Italiaans, gebarentaal en Engels te horen te krijgen dat er een spier verrekt/gescheurd is. De arts vond het indrukwekkend dat wij uit Nederland zijn komen fietsen maar maakte ook direct duidelijk dat verder trappen onmogelijk is. We kregen recepten mee voor medicijnen en.... krukken.
Tot dusver hadden we altijd begrepen dat het voorkomt dat mensen met krukken naar een bedevaartplaats gaan, en daar hun krukken achterlaten, omdat ze wonderbaarlijk genezen zijn. Andersom blijkt dus ook mogelijk te zijn. Einde fietsreis dus.
De rest van de dag bezig geweest om e.e.a. te verwerken en om te regelen onze fietsen en bagage met een transportbedrijf weer naar huis vervoert worden. Het is niet anders.

De reis gaat verder.... maar nu per trein naar huis.

• 05 Juli 2016 - 13:57

Ton En Lida:

Eerst de moeson en nu ook nog eens een ongeluk uit een klein hoekje! Ondanks dat komen jullie met alle respect positief over !
    Thuis gekomen kunnen jullie bekijken hoe jullie de grote droom (in het voorruitzicht naar Rome) hoe dan ook weer gaan invullen !
    Toi. toi!

Verslag uit: Italië, Assisi

Op de fiets naar Rome.

Het is 4 jaar later, en we krijgen er weer zin in.

Over 100 dagen is het weer zover.

Dit keer gaat de reis naar Rome. Ook van deze reis is weer een mooie beschreven route over rustige mooie wegen door Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië.
Ons oorspronkelijke plan was om op 14 mei te vertrekken.
Maar aangezien wij begin mei voor de 2e x opa en oma worden hebben we de datum, in ieder geval wat betreft vakantieverlof, wat weten te verplaatsen.
Ongeveer 8 mei verwachten Yvonne en Jesper hun eerste kindje, we weten al dat het een meisje gaat worden. (dat schijnt niet anders te kunnen in onze familie op 1 uitzondering Koen na dan ;-) )
Dat is natuurlijk een hele belevenis en dan willen wij zeker niet in het buitenland zitten.

Omdat je toch ergens een datum moet prikken is het plan nu 21 mei te vertrekken. Maar alle wijzigingen zijn dus nog mogelijk.

En 21 mei is vandaag dus over 100 dagen.

De voorbereidingen zijn minder intens als de vorige keer omdat we alle spullen al hebben. Het is dus nu kilometers maken voor we gaan vertrekken. Maar dan moet het toch wel ook een beetje lekker weer zijn hoor.

We hebben weer 10 weken vrij gekregen op het werk, wat natuurlijk hartstikke fijn is. Zo zullen we geen tijdsdruk hebben als we onderweg ziek worden of technische problemen krijgen. maar daar gaan we voorlopig niet van uit.

Nou tot zover ons eerste verslagje, en hopelijk volgen er nog vele mooie verhalen.

Liefs Karin en Jan KAJA dus. ;-)